PRZYGOTOWANIE PACJENTA DO BADAŃ

Zrób wszystko co możliwe, aby Twoje badania były wiarygodne i poniższe wymienione rzeczy nie miały wpływu na ich interpretację

Do PRZYSIADU przystąp...

Zadbaj o bezpieczeństwo podczas wykonywania przysiadu stosując się do poniższych wskazówek...

UWOLNIJ SIĘ OD TŁUSZCZU - 2 edycja

Zapraszamy na wyjątkowy wykład, na którym dowiesz się jak efektywnie stracić nadmiarowe kilogramy, zadbać o sylwetkę i poprawić stan zdrowia.

BODY FLOW METHOD – TRENING

Autorska koncepcja treningowa bazująca na trzech filarach.

Podsumowanie roku... Pytanie, które powinny się pojawić na koniec u każdej osoby.

Pytania, które każdy powinien sobie zadać na koniec roku...jak odpowiesz sobie na te pytania, to kolejny rok zaplanujesz dużo lepiej, co przełoży się na wyniki. POWODZENIA

Jakie masz zapotrzebowanie na sen? Koliber? Skowronek? Sowa?

Po pierwsze ludzie są ssakami, a nie ptakami – dzielimy określone zachowania z innymi ssakami. DELFIN- U prawdziwych delfinów śpi tylko jedna półkula mózgowa (w nauce zjawisko to nazywa się snem jednopółkulowym), a druga półkula jednocześnie czuwa, koncentruje się na pływaniu i wypatrywaniu drapieżników. Nazwa ta doskonale pasuje do osób cierpiących na bezsenność: inteligentnych, neurotycznych, śpiących płytko i o niskim zapotrzebowaniu na sen. LWY- Prawdziwe lwy to poranni myśliwi stojący na szczycie łańcucha pokarmowego. Nazwa ta doskonale pasuje do wstających wcześnie optymistów o średnim zapotrzebowaniu na sen. NIEDŹWIEDZIE – Prawdziwi niedźwiedzie to dostosowujący się do otoczenia wędrownicy, którzy lubią spać i mogą polować o dowolnej porze. Nazwa ta pasuje do lubiących dobrą zabawę otwartych ludzi, którzy preferują rytm oparty na świetle słońca i mają wysokie zapotrzebowanie na sen. WILKI- Prawdziwe wilki to nocni myśliwi. Nazwa ta pasuje do preferujących późną porę kreatywnych ekstrawertyków o średnim zapotrzebowaniu na sen

Co z tym GLUTENEM... Czy ja nie powinienem unikać glutenu?

Tylko w latach 2012-2015 sprzedaż produktów oznaczonych jako bezglutenowe podwoiła się (z 11,5 miliarda dolarów do ponad 23 miliardów). Powstały wyłącznie bezglutenowe piekarnie, bezglutenowa karma dla psów i bezglutenowe kosmetyki. Narastająca bańka strachu związana z pewnym białkiem pochodzenia roślinnego może posłużyć jako wzorzec skutecznej kampanii marketingowej, za przykład psychologii tłumu i świadectwo tego, jak desperacko pragniemy cieszyć się dobrym zdrowiem. Sprawy zaszły tak daleko, że nawet rozsądny człowiek może zadać sobie pytanie: Czy ja nie powinienem unikać glutenu? A potem odpowiedzieć wzruszając ramionami: A w sumie, dlaczego nie?

Wygląd własnego ciała i jego akceptacja… MOŻE CZAS COŚ ZMIENIĆ?!

Ciało dla wielu osób jest źródłem ogromnej niepewności. Uważają, że w części lub w całości jest brzydkie, nieatrakcyjne, odstraszające itd. Przykrość sprawia im myśl, że inni mieliby oceniać ich wygląd lub sposób poruszania się. Taki brak akceptacji ma na ogół różne przyczyny i stwarza duże problemy.

"Jesteś zwycięzcą!" - solidna MOTYWACJA ?! czy tylko "suplement"?

Jak się motywujesz? Masz jakieś hasła motywacyjne? Muzykę? Przemówienie motywacyjne? Filmy? Jaki długo trwa u Ciebie taka motywacja? Dzień, dwa, czy tydzień? Pewnie opada tak samo szybko jak powstała… niestety.

Masaż wibracyjny - jako element regeneracji

Żyjemy w takich czasach, w których praktycznie na każdy problem możemy znaleźć skuteczne rozwiązanie. Jednym z takich rozwiązań, które pomagają nam zadbać o przygotowanie mięśni do treningu, zregenerować je po nim, poprawić mobilność i jakość ruchu jest Hypervolt – najnowsze urządzenie do masażu wibracyjnego marki Hyperice, światowego lidera w dziedzinie regeneracji potreningowej.

Pobudka!

We współczesnym świecie elastyczność wydaje się być cechą nadzwyczaj pożądaną. Nocny tryb życia, wolne weekendy, możliwości swobodnego podróżowania- wszystko to oznacza, że bardziej korzystne wydaje się unikanie sztywnego podejścia do życia. Jeśli po pracy wybierz się na kolację i parę drinków, to czy nie byłoby sensowne nastawić budzik na nieco późniejszą godzinę rano? Tak by zapewnić sobie trochę więcej snu... Z pewnością też byłoby idealnie całkiem zapomnieć o budziku w dzień wolny.

Sen - fazy snu i świadomy sen!

Na świecie istnieją takie osoby jak Margaret Thatcher i Marissa Mayer, które co noc przeznaczają na sen od 4 do 6 godzin, a mimo to potrafią doskonale funkcjonować (pierwsza zarządzała Wielką Brytanią, druga była dyrektorem generalnym Yahoo!). Ale istnieją również takie legendy jak wybitny tenisista Roger Federer czy najszybszy człowiek na świecie Usain Bolt, którzy jak sami twierdzą potrzebują co najmniej 10 godzin snu każdej nocy

SKUPIENIE kluczem SIŁY WOLI

Legendarny test piankowy przeprowadzony na czterolatkach...

Aktywna mama - Początek ciąży i decydujące elementy w rozwoju nienarodzonego dziecka

Dowiesz się co jest decydującym elementem w rozwoju nienarodzonego dziecka. Jak kształtować prawidłowe postawy swojego dziecka w pierwszych tygodniach życia

1.Aktywność fizyczna 2.Dieta 3.Sen ->Przepis na ZDROWIE !

Wypoczynek powinien być traktowany jako jeden z trzech równoważnych elementów zdrowego trybu życia – obok zdrowiej diety i odpowiedniej ilości ćwiczeń fizycznych. Korzyści są tak samo duże jak w przypadku pozostałych dwóch wymienionych elementów, choć trzeba zaznaczyć, że są to korzyści, które pojawiają się dopiero wówczas, gdy zdrowe spanie łączymy ze zdrową dietą i zdrowym ruchem

Czas Kobiet- tygodniowa oferta specjalna z okazji Dnia Kobiet

Niepowtarzalna okazja do skorzystania z 3 treningów personalnych w promocyjnej cenie... Oferta tylko dla Pań :)

Przysiad - biomechanika stawu kolanowego podczas przysiadu

Przysiad jest jednym z najczęściej wykonywanych ćwiczeń, stosowanym także podczas rehabilitacji. Niezwykle istotna przy doborze odpowiedniej i co najważniejsze bezpiecznej formy wykonywania przysiadu, jest świadomość sił działających na poszczególne elementy stawu kolanowego takie jak: więzadła, łąkotka czy okoliczne mięśnie [3].

Kobieto ?! Dźwigaj ! - Dlaczego kobiety unikają treningu siłowego ?

Dlaczego kobiety unikają treningu siłowego? Najczęściej są to uprzedzenia (obawa przed nadmiernym umięśnieniem) Kierowanie się bardziej mitami niż faktami dotyczącymi treningu siłowego (nie jest to uzasadnione, ponieważ stwierdzono, że nawet trening ukierunkowany na masę mięśniową prowadzi u kobiet do niewielkiego jej zwiększenia). Wynika to przede wszystkim z istotnego obniżenia tkanki tłuszczowej, spadku masy ciała i w efekcie często nawet zmniejszenia obwodów poszczególnych części ciała przy jednoczesnym wyraźnym zwiększeniu siły.

Nadwaga i otyłość wśród dzieci

Nadwaga i otyłość to już choroby cywilizacyjne, które po części są skutkiem rozwoju naszej cywilizacji- coraz bardziej ograniczamy naszą aktywność fizyczną. Jednakże dodatkowo mamy bardzo łatwy dostęp do wysoko przetworzonych produktów, w których znajdują się potworne ilości cukru… Warto zaznaczyć, iż w niewiarygodnym tempie wzrasta otyłość wśród dzieci i młodzieży.

Plan treningowy - bieganie

Podczas biegu spalasz nawet 15 kcal ma minutę, w zależności od swojego wieku, wagi i poziomy sprawności Jeśli będziesz się stosować do programów i biegać 2-3 razy w tygodniu, szybko zobaczysz efekty. Możesz biegać i 5 razy w tygodniu, ale pozostałe 2 dni koniecznie przeznacz na regenerację

Jak wybrać stanik sportowy ?

Czy znalezienie odpowiedniego stanika jest dla ciebie koszmarem? A może podczas treningu bolą cię piersi? Nie jesteś sama. Według najnowszego raportu 3/5 kobiet cierpi z powodu bólu biustu podczas ćwiczeń. Wszystko dlatego, że noszą źle dopasowane staniki.

Bez urazu! - wskazówki dla początkujących

Kontuzje mogą mocno zakłócić program treningowy, nie pozwól więc by przytrafiły się tobie. Sprawdź jak ich unikać

Złote zasady !

Wiele osób nie osiąga zakładanych rezultatów mimo regularnych ćwiczeń. Wynika to zwykle z tego, że popadły w rutynę i stosują się do założeń starego programu, który nie jest już dla nich wyzwaniem. Może to być również skutkiem tego, że niwelują całą swoją ciężką pracę, spożywając zbyt wiele kalorii, których nie spalają. Mogą też nie trenować tak regularnie jak wcześniej albo nie ćwiczyć wystarczająco intensywnie. Nie ma nic bardziej frustrującego niż poczucie, że robimy wszystko, co w naszej mocy. Warto planować swój trening, ustalając jasno i konkretnie CEL

Coaching - czym jest i jak powinien wyglądać !

Jakim prawem ktoś (coach) ma mówić mi jak mam żyć? Problem w tym, że coach nie powinien mówić jak ktoś ma żyć. Bo jeśli mówi komuś jak ktoś ma żyć, to bierze na siebie odpowiedzialność. Coach nie powinien dawać rad, coach powinien zadawać trudne pytania, tylko i wyłącznie pytania.

Aktywny Weekend

Jak działa nasz umysł? Dlaczego jedni mogą i robią, a inni chcą a nie mogą ?!

Ciało ma swoje limity, umysł jest nieograniczony! Badania dowodzą, że ludzie, którzy wyżej oceniają swoją szczęście są zdrowsi. Warto zgłębić tę wiedzę

REGENERACJA - ważniejsza od treningu i diety !

Dzięki tej pozycji twój kręgosłup i szyja znajdują się w naturalnym ułożeniu, dzięki czemu nie będą powodowały żadnych problemów z zaburzeniami postawy ciała. Spada również ryzyko chrapania i bezdechu sennego. Twój mózg lubi tę pozycję, gdyż czuje, że ciało znajduję się w bezpiecznym stanie – twoja dominująca ręka i noga osłaniają i ochraniają twoje genitalia, serce oraz inne narządy wewnętrzne.

Tempo ćwiczeń ! Ma znaczenie na efektywność ćwiczeń.

Bardzo często wykonując ćwiczenia nie myślimy o TEMPIE jego wykonania. Większość osób, którym na początku nie przypisuję tempa wykonania ćwiczenia – tempo jego wykonania jest szybkie. Pytam, dlaczego tak szybko to robisz? Bo chcę to jak najszybciej skończyć! Tempo dotyczy jednego powtórzenia, czyli czasu wykonania np. przysiadu, pompki, podciągnięcia itp. Co nam daje „trzymanie” odpowiedniego tempa? Maksymalne efekty!

TRENING SIŁOWY U DZIECI - POLECAM !

Paradoksalnie, unikanie treningu siłowego w okresie dzieciństwa powoduje wzrost ryzyka uszkodzenia kości, stawów i tkanek miękkich. Ponadto zauważono, że proces rehabilitacji pourazowej i dzieci dobrze przygotowanych siłowo przebiega znacznie szybciej i sprawniej niż u dzieci, u których trening oporowy nie był prowadzony.

Kur… trenerzy z doskoku w JEANSACH u Was też ?

Pracując jako trener i widząc "kolegów" prowadzących trening w stroju dyskotekowo - wyjściowym (dżinsy i koszuleczka w serek ?) Siadam i patrzę, patrzę i zastanawiam się… O co kaman ? Marian trening to nie wybieg, a lustara nie są po to zebyś się w nich przeglądał ! Ogarnij swoją przysadkę mózgową, podładuj iphone'a, wtedy chociaż jedna komórka w tej symbiozie będzie sprawna. Na następne SKSy, które prowadzisz przyjdź w stroju sportowym i daj przykład. Zacznij od stroju :) sportowego… Pozdrawiam

Dlaczego Kobiety unikają TRENINGU SIŁOWEGO - odkrywamy karty

Niechęć do wykonywania treningu siłowego ma wielorakie podłoże wynikające bardziej z uprzedzeń (obawa przed nadmiernym umięśnieniem) czy szeroko rozpowszechnionych mitów aniżeli faktów.

Cross…. Trening - Moda ? czy Metoda ?

"Mam na imię Janusz, przyszedłem na trening, bo kolega z korporacji powiedział mi, że są krótkie, a efekty niecodzienne. Na codzień siedzę 8 godzin, a popołudniu idę zrobić WOD. Pot leje się ze mnie hektolitrami, a sam trening wygląda jakbym był superbohaterem - sztangi, kettlebell, drążki, nareszcie coś innego. Po treningu z kolegami przedyskutowałem każdy aspekt treningu, jesteśmy jak jedna wielka rodzina. Pochwaliłem się, że mam pełno siniaków od wskakiwania na pudło, zerwane odciski od drążka, bolący bark od kippingowego podciągania, a przy sit upach nie czuję brzucha. Jak boli, to rośnie, co nie chłopaki?"

Cukrzyca i Insulina

O 19 lat skraca się życie dziecka chorego na cukrzycę. Na całym świecie około 315 mln osób ma cukrzycę… nie ma wątpliwości, że mamy EPIDEMIĘ cukrzycy.

Nadwaga i otyłość u dzieci

Co roku w dramatycznym stopniu zwiększa się odsetek dzieci (i to coraz młodszych!), które cierpią na nadwagę bądź otyłość❗

CZŁOWIEK : Tarczyca i jej nadczynność

U kobiet gruczoł ten ulega okresowemu powiększeniu się w czasie ciąży i karmienia, a nawet w czasie krwawienia miesiączkowego.

5 ćwiczeń siłowych niezbędnych w planie treningowym piłkarzy…

Jeśli chodzi o piłkę nożną ( i nie tylko ) siła mięśniowa decyduje o jakości większości czynności sportowych.

Nie masz pomysłu na prezent ? – voucher na trening personalny

Bardzo często przed świętami, mamy problem jaki prezent podarować drugiej osobie. Gorączka zakupów trwa.

Zawsze masz „miejsce na mały deser”

Kiedy jesteś głodny – jesz. Kiedy nie potrzebujesz energii – nie jesz. Wydawałoby się szalenie proste ? to gdzie jest problem ?

Przeciętna osoba umiera w wieku 25 lat, a jest chowana w wieku 75 lat !

Dzisiaj bardziej motywacyjno-refleksyjnie, niż treningowo – technicznie – wzorowo

JAKI TRENING ? – TRENING PERSONALNY!

Im więcej możliwości tym większa niepewność przy dokonaniu wyboru ?

PRAWA ROTACJI

Pozycja bezpieczna i stabilna to podstawa do wykonania prawidłowo ćwiczenia

„GRILL SEZON” – START

W Polsce to już chyba święto narodowe „majówka – grillówka”

ILE POWTÓRZEŃ ?! 5-10-15…??

Najczęściej wygląda to tak… ile robisz ? 12 – lecę masę… stary masa to 6-10… 12-15 to rzeźba

ZASTÓJ TRENINGOWY – BRAK PROGRESU

Nieważne czy jesteś sportowcem czy trenujesz tylko dla siebie. Czy biegasz czy wyciskasz ciężary.

Budowa ciała pożądana przez większość mężczyzn !

MEZOMORFIK- ostatni z trzech podstawowych typów somatotypologicznych, pozwalających lepiej zrozumieć własny organizm oraz to, co się z nim dzieje.

Sylwetkowy wzór wielu kobiet – EKTOMORFIK

EKTOMORFIK – budowa ciała, która jest zapewne marzeniem wielu kobiet, ponieważ ten typ odznacza się naturalną szczupłością, długimi kończynami i smukłą linią ciała. Utrata kilogramów dla Ektomorfika to pestka

Endomorfik – odkryj swoje ciało

No i co. Ćwiczysz. Trenujesz. Biegasz. Podnosisz te wielkie ciężary na siłce… a efektów nadal nie widać?

Kolejna nieudana próba – dlaczego przegrywamy walkę z nadwagą?

Aby wyglądać pięknie potrzeba nie tylko dużej dawki motywacji własnej, ale również pomocy ze strony osób, które nas otaczają.

Złota siódemka: pamiętaj, zanim pójdziesz na siłownię!

Po długich pertraktacjach ze swoim ciałem i sumieniem wreszcie zdecydowaliśmy. Pójdziemy na siłownię. Przecież jeśli nie zrobimy tego dzisiaj to prawdopodobnie odłożymy to na zawsze.

Badania lekarskie przed rozpoczęciem treningów

Przed rozpoczęciem ćwiczeń, szczególnie po dłuższej przerwie powinniśmy wykonać szczegółowe badania lekarskie.

Trening podciągania Majora Armstronga

Poniższy program został opracowany przez Majora Charles’a Lewis’a Armstrong’a. Armstrong był żołnierzem Marines i opracował ten trening w celu pobicia światowego rekordu w liczbie podciągnięć na drążku.

Optymalna ilość treningów w tygodniu

Efekty treningowe zależą od częstotliwości i ilość wykonywanych treningów. Uważa się, że minimalną ilością treningów wykonywanych w mikrocyklu tygodniowym warunkujących przyrost wyników są dwie sesje.

Popraw swoją mobilność !! To podstawa prawidłowego treningu.

Normalna praca mięśni polega na ich kurczeniu i rozluźnieniu. Jeżeli zmuszamy mięśnie do ciągłej pracy bez odpoczynku to stają się one napięte i sztywne. Z czasem dochodzi do ich przykurczu.

6 popularnych mitów na temat odchudzania

Fitness pełen jest różnych przesądów i mitów. Często za odchudzanie biorą się ludzie, którzy niewiele mają wiedzy na temat swojego organizmu oraz specyfiki samych ćwiczeń.

Długość przerw odpoczynkowych podczas treningu o różnych celach

Przerwa odpoczynkowa między seriami jest tak samo ważnym parametrem treningowym jak obciążenie i liczba powtórzeń, jednak znacznie rzadziej kontrolowanym przez ćwiczących. Jej długość decyduje o stopniu restytucji organizmu przed podjęciem kolejnego wysiłku. Restytucja ta zależy oczywiście również od intensywności, która z kolei jest wynikiem liczby powtórzeń w serii i obciążenia.

Dlaczego warto korzystać z usług trenera personalnego?

Coraz bardziej popularne stają się usługi trenerów osobistych. Wśród wyższych kręgów posiadanie własnego trenera personalnego jest swoistą modą. Z drugiej strony wśród pozostałej części społeczeństwa nadal pokutuje myślenie, że jest to droga fanaberia i nie daje wymiernych rezultatów. Nic bardziej mylnego!

Instruktor Fitness – kupić ćwiczenia wideo czy zatrudnić na żywo?

Przychodzi taki czas, że postanawiamy zrobić coś ze sobą i zaczynamy szukać dla siebie odpowiedniej formy treningu fitness. Do wyboru mamy kupno ćwiczeń wideo i samotne trenowanie w domu, lub też wynajęcie instruktora fitness. Co lepsze?

Otyłość w Polsce – które mamy miejsce w Europie?

Otyłość w Polsce…. Otyłość i nadwaga definiowane są jako nieprawidłowa lub nadmierna akumulacja tkanki tłuszczowej, która może negatywnie wpływać na stan zdrowia.